Wednesday, April 18, 2007

Sam maakt een nieuw begin

Free Image Hosting at www.Googang.net




Tjonge, dit is allemaal wel heel anders gelopen dan ik dacht. Lee is er met het jacht vandoor. Die voelde nattigheid en dacht 'wegwezen'. Ze hebben hem laten gaan. Hij zal ze wel ongeschikt voorgekomen zijn voor een nieuw leven. Daar hebben ze dan, denk ik, wel gelijk in. Hij is onverbeterlijk. Heeft het jacht waarschijnlijk al verkocht en is op zoek naar nieuwe onfrisse zaakjes.
Ik grijp de kans voor een nieuw begin met beide handen aan. Met Jack komt het ook goed volgens Abdullah. Dat was schrikken zeg met die haai, maar het was dus even niet wat ik dacht. Ze hebben hier flink wat know-how in huis. Lee zou die haai gelijk willen stelen en verkopen.
Ik ben nu op weg naar de haven van Brisbane. In het kader van uitwisseling mag ik daar voorlopig aan het werk. Watermonsters nemen. Ik ben in een heel andere wereld terecht gekomen nu. Kan mijn steentje bij gaan dragen voor het milieu. De organisatie waar Abdullah deel van uitmaakt heeft uitlopers naar alle organisaties die zich met het milieu bezighouden. Over de hele wereld. Dus ik kan straks over de hele wereld uitgezonden worden. Een enorme uitdaging. Ongelofelijk eigenlijk dat er zo'n geheim netwerk kan bestaan. De geheime diensten van heel veel landen werken eraan mee. Het meest verbazende is nog dat er ook een connectie bestaat naar de wereld waarvan iedereen denkt dat het alleen in fantasie bestaat. Het is
waarschijnlijk ook de enige manier om de wereld nog te kunnen redden. Alle handen ineen slaan. En er worden heel snel beslissingen genomen. Als dat vanuit regeringen zou moeten komen ben je altijd te laat. Er is nogal wat onheil dat we moeten proberen te keren.
Ik kijk nog maar eens naar de foto van mijn nieuwe collega Wayne Young, waarnaar ik onderweg ben.
Het lijkt wel vakantie, een beetje ronddobberen en watermonsters nemen. Ik heb er enorm veel zin in. Ze hebben zelfs een huis voor me geregeld in Wynnum. Wat kan een mens zich nog meer wensen?
Ik zou die Robbie nog wel eens willen zien. Volgens Ab is dat geen probleem. Een van die hondjes die ik in die minisubmarine zag woont volgens hem in Wynnum. Met die vriendjes van Robbie wil ik dus ook wel kennis maken. Tja, het is dan wel niet mijn Robbie van toen. Maar in het kader van mijn geredde leven wel een beetje 'mijn Robbie van nu'.

No comments: